Konsultacje i porady:
- praca z uczniem uzdolnionym;
- praca z uczniem z orzeczeniem;
- budowanie relacji z trudnymi i wymagającymi rodzicami;
- konflikty i mediacje w sytuacjach kryzysowych;
- wspieranie procesu uczenia się;
- wspieranie procesu wychowawczego;
- identyfikacja uczniów z problemami;
- praca z uczniem z trudnymi doświadczeniami (przemoc, trauma, choroba, uzależnienie itp.);
- doradztwo w zakresie planowania dalszej edukacji i ścieżki zawodowej dziecka;
- bieżące poradnictwo psychologiczne.
Warsztaty i szkolenia rozwojowe:
- Sytuacje trudne i wyzwania związane z zachowaniem oraz postaw uczniów w dobie pandemii;
- Podstawowe umiejętności psychologiczne tj. skąd biorą się takie a nie inne zachowania i postawy uczniów oraz jak sobie z nimi radzić?
- Przemiany społeczne i technologiczne wpływające na życie uczniów;
- Rozumienie świata, wartości, priorytetów i oczekiwań uczniów;
- Zasady zachowań grupowych w klasie i większych społecznościach;
- Budowanie pozytywnego klimatu w klasie oraz na lekcji;
- Autorytet, wizerunek, osobowość oraz charyzma u nauczycieli;
- Efektywna komunikacja i budowanie relacji z uczniem;
- Budowanie motywacji i zarządzanie potencjałem uczniów;
- Metody wywierania wpływu i wprowadzenia zmian w klasie oraz postaw uczniów;
- Budowanie własnego modelu uczenia tj. atrakcyjnego przekazu oraz formy prowadzenia zajęć;
- Negocjacje i rozwiązywanie sporów;
- Ćwiczenie uważności i bycia sobą w relacjach (skupienie na “tu i teraz” oraz bycia autentycznych);
- Zagrożenia naszych czasów w szkole (sekty, uzależnienia, konsumpcjonizm, przemoc, tempo życia itp.);
- Jak rozmawiać z trudnym rodzicem?
- Jak rozmawiać z trudnym uczniem?
- Wspieranie procesu uczenia się u uczniów z trudnościami szkolnymi.