Okres przedszkolny
- diagnostyka (psychomotoryczna, emocjonalna, poznawcza, społeczna, mowy, integracji sensorycznej, procesu wychowawczego i nauczania);
- wsparcie terapeutyczne (psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, integracji sensorycznej);
- działania rozwojowe i profilaktyka (zabawy z elementami ruchu, muzyki, gier tematycznych, plastyki, relaksacji, sportu itp.).
Okres szkoły podstawowej
- diagnostyka (ocena potencjału intelektualnego, emocjonalna, poznawcza, społeczna, mowy, integracji sensorycznej, procesu wychowawczego i nauczania);
- wsparcie terapeutyczne (psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, integracji sensorycznej);
- działania rozwojowe i profilaktyka (trening umiejętności emocjonalno – społecznych, efektywne uczenie się, radzenie sobie ze stresem, doradztwo w zakresie planowania dalszej edukacji).
Okres szkoły ponadpodstawowej
- diagnostyka (osobowości, inteligencji, predyspozycji i talentów, procesu wychowawczego i nauczania, zaburzeń rozwojowych, logopedyczna);
- wsparcie terapeutyczne (pomoc psychologiczna i psychoterapia, pedagogiczne, logopedyczne);
- działania rozwojowe i profilaktyka (skuteczne uczenie się, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia dot. uzależnień, radzenie w sytuacjach przemocy, doradztwo w zakresie planowania dalszej edukacji i ścieżki zawodowej);
Dodatkowe zakresy tematyczne bez podziału wiekowego:
- Różnice międzykulturowe i światopoglądowe – jak rozumieć innych niż ja;
- Jak pozyskiwać przyjaciół i uznanie w grupie?
- Kultura i wizerunek osobisty – jak być czarującym i ciekawym człowiekiem?
- Czego unikać w życiu i dlaczego – katalog zagrożeń młodego człowieka;
- Jak kłócić się, aby nie tracić przyjaciół?
- Jak sprawić, aby życie było ciekawe i pełne pasji?
- Jak wyrażać emocje i swoje zdanie?
- Poszukiwanie własnej pasji i rozwoju talentów;
- Rozwijanie mocnych stron, praca na zasobach;
- Wystąpienia publiczne i prezentacja.